true.

jag har många gånger frågat mig själv - vad vill jag göra med mitt liv? jag menar, man lever bara en gång. då finns det ingen tid till att bara sitta å glo på fyra väggar i en 2:a i världens minsta håla. problemet här är, det är precis det jag gör!! varför? jag är 20 år, med andra ord har jag hela livet framför mig. hitills har jag inte gjort ett skit med dom 20 åren. så vafan, jag kommer ju hinna bli 20 år till, å 20 år till innan jag gjort nått med livet om det fortsätter såhär. å då är jag gammal. då kan jag inte göra allt i livet.

MEN... det kan jag nu! varför i helvete gör jag inget utav mitt liv då? varför är inte mitt liv som innan? allt var mycket bättre då. jag hade vänner som jag var med hela tiden, jag hade fritid. vilket jag har nu med, men då hade jag en rolig fritid, vilket jag absolut inte har nu. då gjorde jag allt med vänner, som jag inte fick göra. men det var ju spänningen i det hela som var roligt, det var ju inte att få skäll från föräldrarna, utan spänningen!

jag hade ovänner då, det har jag idag. jag hade världens bästa vänner då, det har jag inte idag. 
allt jag hade då är som om det idag är borta från mitt liv. alla jag umgicks med då, dom är som bortblåsta nu. varför? för den ena flyttade dit, å den andra till andra sidan jorden, typ. och jag, vad gjorde jag med mitt liv? jo, ingenting.
för jag står å trampar på samma jävla ställe hela tiden!

allting var så mycket enklare när man var liten, det största "problemet" då var att få den rätta godisbiten från godispåsen. tänk om jag hade det problemet nu istället för mina andra tusen som jag har.

frågan som jag ställde mig själv allra föst i detta inlägg har jag nu funderat på i nästan 20 år. men det kanske är så att jag också nu som först har fått ett svar på frågan som varit i mitt huvud så många år.
jag vet vad jag vill, jag vet också vad jag inte vill. sen när jag gjort valen i mitt liv, så är det upp till dig om du vill acceptera dom eller inte. vill du inte det, så har du inget i mitt liv att göra. right?

så har nu bestämt mig. jag ska göra det jag vill göra. jag tänker inte lyssna på alla andras dumma åsikter. det är ju trots allt mitt liv, som jag ska leva.

annaström




Kommentera inlägget här:

Vad är ditt fina namn?


Kom ihåg mig?


E-postadress: (bara jag som ser)


Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?




Trackback